Petr Juříček: Florbal jako značku je třeba patřičně budovat a prezentovat.

23. října 2012, CD

Přinášíme obsáhlý rozhovor s členem správní rady a marketingovým manažerem Vítkovic Petrem Juříčkem.

Ahoj Petře, jsi jednou z nových tváří ve vítkovickém vedení. Prosím, představ se nám.
Spousta lidí v klubu si mě již asi všimla… v roce 1997 jsem potkal tehdy hráčku Vítkovic, dnes již svou ženu Radku Juříčkovou, a tím začala má „florbalová kariéra“, která postupem času vyústila v člena správní rady klubu. Od mala se můj život točil kolem sportu, vrcholově jsem se věnoval atletice – desetiboji, vystudoval jsem vysokou školu a také 1.trenérskou třídu. Toto vše postupně vedlo k tomu, že naše děti začaly hrát florbal, já začal pomáhat v klubu s tréninky a díky své profesi (ředitel reklamní agentury Exage) se dostal až k tomu, že se své pracovní zkušenosti snažím využít také v práci pro klub.

Ve florbalových Vítkovicích začíná působíš na pozici marketingového manažera. Pro leckoho to je složitá definice. Co tedy budeš mít přesně na starosti?
Měl bych se starat o to aby "produkt" 1. SC WOOW Vítkovice byl vyhledávanou značkou na půdě sportu, především ve vztahu k jeho zákazníků, tedy FANOUŠKŮM. A to nejen v Ostravě, ale také v celém florbalovém světě.

Jak ses k pozici dostal?
Oslovila mě Monika Adamová společně s členy kontrolní komise. V podstatě jsem se ani nerozmýšlel, takto hozená rukavice rozhodně stála za to zvednout. Skvělý klub, zázemí, úspěchy a lidé v něm působící... to byla ta motivace.

Nějaký týden už funguješ, nakoukl jsi do klubové kuchyně, poznáváš zákulisí. Jak jsi zatím s chodem klubu a třeba vztahy s ostatními subjekty?
Na této pozici jsem začal začátkem června, kdy se toho v podstatě florbalově moc nedělo. Zpočátku jsem se potřeboval zorientovat, seznámit se s děním v klubu a také v celém florbalovém dění uvnitř ČFBU. Postupně jsem začal přebírat některé činnosti, např. komunikaci s médii a součinnost s marketingovým oddělením ČFBU. Začal jsem si tvořit směr své práce.

Čím především bys chtěl klubu pomoci, co nového chceš přinést a zajistit klubu, fanouškům, hráčům?
Florbal ať chceme či ne, se postupně začíná stávat významnou značkou ve vztahu k dalším sportům. Aby tato značka mohla zdárně konkurovat je nutné ji patřičně budovat a prezentovat. Je to jednoduchý koloběh - pokud florbal bude atraktivní, jak sportovně, tak svou prezentací vůči fanouškům, bude se jejich počet zvyšovat, stane se tak zajímavý pro partnery. Prostředky takto získané můžeme investovat do rozvoje klubu, mládeže což se odrazí na kvalitě „značky“ a tím stoupne atraktivita sportu ve vztahu k fanouškům.
      Je nutné se především zaměřit na fanoušky, snažit se zvýšit jejich počet a o ty stálé je potřeba se „starat“. Zavedli jsem novou grafiku, začínáme pracovat na doprovodném programu o přestávkách, zařadili jsme po utkání pravidelná setkání s vybranými hráči - autogramiády, pracujeme na zkvalitnění on-line přenosů, snažíme se vtáhnout naši mládež mezi diváky, apod. 
Když se nám tohle kolečko podaří správně roztočit, věřím ze práce s partnery bude o to snazší.

Působíš v klubu i v jiné funkci?
Ano, jak jsem již zmínil, v době, kdy obě naše děti začaly florbal hrát, začal jsem také pomáhat trenérsky. Mám na starost především rozvoj koordinace a pohyblivosti u přípravky a elévů. Musím říct, že se nám společně s dalšími trenéry podařilo vybudovat skvěle fungující trenérský tým, kdy každý má svou roli a tak vše dobře funguje. 

Nedávno se vítkovické děti společně s trenéry Rosťou Kohútem a také s tebou objevily v ranním vysílání České Televize. Jak akce vznikla? Jak ji hodnotíš? Co to přineslo klubu?
Na základě kontaktu v ČT se nám toto podařilo uskutečnit. Radek mě požádal, zda bych se ze své pozice akce účastnil. Pokud se kdekoliv na veřejnosti prezentuje florbal, je to jen dobře. Bohužel vzhledem k charakteru akce jsme nemohli náš klub přímo jmenovat, nicméně i tak to byla skvělá reklama ostravského florbalu.

Jak si akci užily zúčastněné děti?
Ukázaly, že pokud mají míček a hůl, zahrají si florbal kdekoliv, třeba i na parkovišti s asfaltem mezi auty! :-)